درمان جلال مقامی از سوی صندوق اعتباری هنر پیگیری میشود
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۲۲۱۵
صندوق اعتباری هنر اعلام کرده است که درمان جلال مقامی ـ دوبلور باسابقه کشورمان ـ را پیگیری میکند.
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی، روز دوشنبه سوم مرداد در گفت و گوی تلفنی با جلال مقامی، دوبلور و گوینده باسابقه کشور، جویای احوال این هنرمند شد.
او در این گفت و گو که با ابلاغ سلام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، اظهار کرد: هنرمندانی چون شما از سرمایه های ماندگار کشور هستند که طی سال ها فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر و با زحمات بسیار خاطرات ماندگار برای چندین نسل رقم زدید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پوراحمدی افزود: ما نیز در صندوق اعتباری هنر با راه اندازی واحد نامداران هنر به طور ویژه پیگیر وضعیت سلامت و معیشت بزرگان عرصه فرهنگ و هنر هستیم و خوشبختانه اتفاقات خوبی در این مسیر در حال انجام است. هرچند می دانیم در مقابل شأن و جایگاه شما عزیزان این اقدامات حداقلی است.
جلال مقامی با قدردانی از تماس مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، از وضعیت سلامت و روند درمان خود گفت.
در این زمینه بخوانید:
جلال مقامی: زمان مثل برق می گذرد پس قدر بدانیم
جلال مقامی از اعضای صندوق اعتباری هنر است که تحت پوشش طرح تکریم، بیمه تکمیلی درمان و سایر طرح های صندوق است. همچنین مقرر شد موضوعات مرتبط با درمان این هنرمند نام آشنا به طور ویژه از سوی صندوق پیگیری شود.
زنده یاد رفعت هاشم پور همسر جلال مقامی نیز از هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری بود که تحت پوشش طرح تکریم صندوق اعتباری هنر قرار داشت. او اسفند ماه ۱۴۰۰ به علت کهولت سن درگذشت.
در این زمینه بیشتر بخوانید:
جلال مقامی: همسر و همکار دلسوزم را از دست دادم
به گزارش ایران اکونومیست، جلال مقامی در آستانه ۸۱ سالگی خود در دوم مرداد ماه از وضعیت نامساعد معیشتی و درمانی خود سخن گفته بود.
منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جلال مقامی ، صندوق اعتباری هنر
منبع: ایران اکونومیست
کلیدواژه: جلال مقامی صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنر جلال مقامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سیمینی که دانشور بود
سیمینِ دانشور و جلال آلِ احمد زوجی بینظیر بودند و به هم میبرازیدند! سیمین نویسندهٔ جریانسازی نبود اما آثارش صاحبسبک و منحصربهفرد است. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زندهیاد سیمین دانشور را میتوان پرچمدار داستاننویسی مدرن زنان معرفی کرد. هرچند نام دانشور در کنار جلال همواره و همیشه به یاد میآید، اما او هیچگاه زیر سایه نام زندهیاد آل احمد قرار نگرفت. او به زنان ایران جرأت نوشتن داد؛ امری که بیشتر در گذشته در انحصار مردان بود و کمکم در دهههای گذشته شاهد تغییر بوده است.
هشتم اردیبهشتماه سالروز زنی است که دنیای داستاننویسی زنان ایران را وارد مرحله جدیدی کرد؛ مرحلهای که پس از او نامهایی در یادها مانده و میماند که ادبیات معاصر بخشی بزرگی از هویت خود را مرهون قلم آنهاست؛ از فریبا وفی و زویا پیرزاد گرفته تا شهرنوش پارسیپور و دیگران. سالروز میلاد او بهانهای شده است تا برخی از اهالی فکر و فرهنگ یادی کنند از خالق «سووشون». احمدرضا بهرامپور، پژوهشگر و منتقد ادبی، در بخشهایی از یادداشتی که به همین مناسبت نوشته، آورده است:
سیمینِ دانشور و جلالِ آلِاحمد نیز زوجی بینظیر بودند و به هم میبرازیدند! آلاحمد متفکّر و نویسندهٔ همه فن حریفی بود. او چهرهٔ جریانسازی بود و دریچهای که بهخصوص از منظرِ گفتمانِ فرهنگی به روی داستاننویسان گشود با همهٔ اماواگرهایش همچنان پیروانی دارد. مؤلفههای نثر پرتکاپوی او که مهمترین دستاوردِ نویسندگیاش بود، در نویسندگان پس از او تکثیر شدهاست. دانشور زمانی با آلاحمد آشنا شد که هرکدامشان تجربههایی را در عالم نویسندگی از سرگذرانده بودند. او نیز مانندِ جلال، هم در محافلِ روشنفکری (بهویژه «کانون نویسندگانِ ایران») فعّال بود و هم آثاری در زمینههای داستاننویسی، ترجمه و زیباشناسی در کارنامهاش دارد.
زنی با عطری از گلهای نارنجدر بخش دیگری از این یادداشت آمده است: سیمین نویسندهٔ جریانسازی نبود اما آثارش صاحبسبک و منحصربهفرد است. این دو، بهرغمِ آنکه در پارهای مسائل و مباحث چندان همرأی نبودند، اما «کُفوِ» هم بودند و بهرغم اتفاقهایی که ممکن بود به جداییشان بینجامد، عمری در کنارِ هم عاشقانه زیستند.
نامههایی که جلال و سیمین به هم نوشتند در چند جلد منتشر شده و حاکی از این دلدادگیها است. سیمین نه دنبالهروِ جلال و جار و جنجالهایش بود و نه در برابرِ او قرار میگرفت؛ او همواره درکنارِ جلال میایستاد، البته با حفظِ حریمِ شخصی و مراقبت از استقلالِ فکری و ادبیِ خویش. و جلال حضورِ مستقیم و غیرِ مستقیم و نمادین در آثارِ او نیز دارد. یوسفِ مبارزِ سووشون و سرِ پرشوری که دارد، غربستیزیهای جلال را بهیادمیآورَد. در جزیرهٔ سرگردانی نیز شخصیتِ واقعی و تاریخیِ آلِاحمد در بخشهایی از داستان حضور دارد.
همچنین قرار است به مناسبت سالگرد تولد زندهیاد دانشور و سالگرد ازدواج سیمین و جلال مراسمی فردا، 9 اردیبهشتماه ساعت 14:30 در خانه-موزه جلال آل احمد واقع در تجریش، دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه سیمین دانشور، کوچه پسندیده، بنبست ارض، پلاک 1 برگزار شود.
انتهای پیام/